Zazwyczaj modyfikacji takiej dokonują osoby podnoszące moc silników. Turbosprężarka hybrydowa łączy zazwyczaj szybką odpowiedź na naciśnięcie pedału gazu z dużym przepływem powietrza przy wysokich obrotach i zapotrzebowaniu na dużą moc silnika.
Podnosząc moc silnika musimy zwiększyć ilość paliwa oraz powietrza dostarczanego do silnika. Zwiększenia ilości powietrza można dokonać conajmniej na 2 sposoby:
Firmy tuningowe wybierają częściej modyfikację standardowej turbosprężarki. Zmodyfikowana turbosprężarka hybryda (hybrid turbo) ma kilka zalet w stosunku do wymiany na większą turbosprężarkę. Niewątpliwą z zalet jest brak konieczności przerabiania układu wydechowego. Turbosprężarka hybryda pasuje na zasadzie Plug and Play. Idealnie wpasowuje się w miejsce standardowej turbosprężarki. Duże turbosprężarki posiadają większą masę układu wirującego a tym samym posiadają większego laga (samochód reaguje na naciśnięcie pedału gazu z większym opuśnieniem). Turbosprężarki hybrydowe pozbawione są tej wady i stanową prawie idealny kompromis pomiędzy zapotrzebowaniem na większą turbosprężakę oraz małym lagiem.